2010.01.29. 15:43
Két év után először több Barbie fogyott
A Mattel profitja 86 százalékkal növekedett a sikeres karácsonyi szezont követően. Az amerikai vállalat két év után először tudott javulást felmutatni vezető márkájánál.
A Barbie eladások 12, a Hot Wheels értékesítések 16 százalékkal növekedtek. A Mattel 328,4 millió dolláros profittal zárta a negyedévet, ezzel bőven túlteljesítette az elemzők várakozásait, hiszen 86 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos időszakához képest.
Az értékesítések összességében 1 százalékkal növekedtek. 2009 egészét tekintve a Mattel 39 százalékot javított a profiton – jelenti az AP.
A Mattel számára bíztató jel, hogy alapmárkája, a Barbie két év után először tudta növelni az értékesítéseket. A cég jelentős átalakításokat hajtott végre a haszon érdekében: csökkentette a fejlesztés alatt álló termékek számát, a tőkeráfordítást és elbocsátásokat is végrehajtott. Ezzel a tavalyi évben 90-100 millió dollárt takarított meg és idén 180-200 milliós költségcsökkentéssel számol.