Hírek

2010.02.11. 14:42

Tesco, CBA, SPAR - 300 milliárd kereskedelmi márkás termékekre

Élelmiszer vásárlásánál majdnem minden negyedik forintot a boltláncok saját márkás termékeiért adtak ki a vevők tavaly.

Világgazdaság Online

300 milliárd forintot költöttünk kereskedelmi márkás élelmiszerekre - többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat, az általa mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalma alapján. Az arány érzékelhetően nőtt az előző évhez képest.

Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik forint (50 milliárd forintnál több) került a pénztárakba kereskedelmi márkás termékekért, állapítja meg a Nielsen 60 termékkategória bolti eladása alapján.

Főként a diszkontok terjedésének következménye, hogy az élelmiszer teljes bolti forgalmából 21 százalékról 23-ra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya, egyik évről a másikra, értékben. Háztartási vegyiárunál 15-ről 17 százalékra változott a mutató, szintén értéket tekintve.

A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható saját márkás termékek, többek között a Drogerie Markt, Lidl vagy Penny Market egységeiben.

A diszkontok – forintban mért - élelmiszer forgalmából 54 százalékra nőtt saját márkás termékeit részaránya, míg háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál 56 százalékra. Hipermarketeknél a mutató értékben, élelmiszereknél 14, háztartási vegyiárunál pedig 9 százalék. Szupermarketeknél 24, illtetve 17 százalék.

Különösen az állateledel és háztartási papíráru vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a kategória forgalmából 49, illetve 44 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve. Utánuk a babaápolási cikkek (34), mélyhűtött élelmiszerek (36) és reggeli cereáliák (33) következnek.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva