2010.03.10. 07:40
Repülőrajt előtt a 3D-s tévék
Hamarosan repülőrajtot vehet a háromdimenziós televíziók piaca. A következő öt évben ugyanis évi 80 százalékkal bővül a világban ezen készülékek értékesítése. Ezekből 2010-ben még valamivel több, mint 4 millió darabot adnak el az amerikai iSuppli elemzőcég szerint, 2015-ben viszont már megközelítheti a 80 milliót is az ilyen típusú készülékek száma.
A 3D-s tévékből származó gyártói bevétel is jelentős növekedés előtt áll, a szakértők szerint öt év múlva az ez évre becsült 7,4 milliárd dollár kilencszeresére, 64 milliárd dollár fölé nőhet.
Optimizmusukat az elemzők azokra a bejelentésekre alapozzák, amelyeket a nagy márkák – köztük a Sony, az LG, a Panasonic, a Samsung – az idei nagy nemzetközi vásárokon tettek. Ráadásul a szórakoztatóelektronikai cégek ma már nemcsak a televíziót kínálják 3D-ben, hanem a Blu-ray lejátszókat, a házimozi-rendszereket is. Ezek is szükségesek ugyanis ahhoz, hogy a ma még kis piac valóban fellendülhessen a következő években.
Az a tény, hogy nagy nevek állnak a 3D-s technológia mögé, a verseny erősödését vetíti előre, ez jó lehet a vevőknek, hiszen annak a vége mindig egy kiélezett árverseny, ennek nyomán folyamatosan csökken az az öszszeg, amit ezekért a készülékekért kell fizetni. Erre is van becslése az amerikai szakértőknek, úgy vélik, hogy az árak az idei 1770 dolláros átlagárról 2015-re kevesebb mint a felére, 825 dollárra eshetnek.
A cikk még nem ért véget, lapozzon!