2010.04.14. 14:13
Nem gyógyít a mágneses derékalj
A Kaschmir-Gold Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a Kaschmir Gold mágneses derékalj termékekről egyes reklámjaiban azt állította, hogy a termékek betegséget megelőző, kezelő, a betegség tüneteit enyhítő hatással, gyógyhatással bírnak.
A vállalkozással szemben a versenyhatóság jogsértést megállapított ugyan, de bírságot nem szabott ki. A mágneses derékalj kapcsán a szórólapokon, a televíziós reklámokban, a televíziós közvetlen ajánlatokban, az interneten és a terméktájékoztatóban elhelyezett általános üzenet az volt, hogy a termék emberi egészséget megőrző és helyreállító hatással, gyógyhatással bír.
A fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát, a tényállítás valóságát minden esetben a közreadójának kell igazolnia. Az eljárás során azonban a Kaschmir Gold nem tudta alátámasztani a reklámokat. Az általa becsatolt iratok és nyilatkozatai alkalmatlanok voltak az állítások igazolására.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy az Orvostechnikai Igazgatóság (OTI) által támasztott feltételek szerint az orvostechnikai eszköz teljesítőképességének igazolásához klinikai adatokra van szükség. A termék hatását igazoló iratokat részletekbe menően először csak az OTI által szakértőként kirendelt Egészségügyi Tudományos Tanács vizsgálta, és nem találta tudományosan megalapozottnak az azokban foglaltakat.
A versenyhatóság a bírság kiszabását mellőzte, mert a vállalkozás törekedett arra, hogy az érintett termékeket az ágazati szabályozásnak megfelelően hozza forgalomba.