2010.04.28. 10:48
Vásárolni pedig kell!
A minőség-frissesség, ár, választék hármasa bizonyul időről időre a boltválasztást befolyásoló legfontosabb szempontoknak, de emellett a vásárlások típusai is meghatározóak a választásnál. Csökken az élményszerű vásárlások aránya, s folyamatosan csökken az egy vásárlásra jutó idő.
A vásárlók eleve rendelkeznek bizonyos elvárásokkal az egyes kereskedelmi csatornákkal szemben, és értékelésüket ezekhez az elvárásokhoz igazítják. Ha pedig az adott lánc nem felel meg ezeknek a követelményeknek, a vásárlók elégedetlensége is nagyobb – ez is kiderül a GfK Hungária Piackutató Intézet Shopping Monitor 2009/2010. című tanulmányából. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy egy diszkont esetében például alacsony árakra, egy hipermarketnél széles választékra számítanak.
A minőség-frissesség, ár, választék hármasa bizonyul időről időre a boltválasztást befolyásoló legfontosabb szempontnak. Az egyes kereskedelmi csatornák különböző szempontok szerinti megítélése azonban eltérő.
A drogériák és a szupermarketek által kínált termékek minőségének megítélése a legjobb. Nem nagy meglepetés, hogy a választék tekintetében a megkérdezettek a hipermarketeket találták a legjobbnak, ugyanakkor a drogériák kerültek a második helyre, nem sokkal lemaradva a hipermarketek mögött.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!