Hírek

2010.05.21. 07:49

A Négy Mancs lejárató kampánya hatására csökken a kacsa ára

A libatermékek fogyasztása - részben a Négy Mancs lejárató kampánya, részben a válság miatt - csökkent Nyugat-Európában. Egyre több vevő vásárol liba helyett kacsatermékeket, így a magyar tenyésztők is a kacsatermelést fejlesztették idén. A Baromfi Terméktanács szerint hamarosan enyhe túltermelés alakulhat ki a piacon, csökkentve az árakat.

Vállalkozóinegyed

Jelentősen csökkent, és a terméktanács elnöke szerint valószínűleg alacsony is marad a libatermékek fogyasztása Nyugat-Európában.

"A libamell és a libacomb nemcsak hazánkban, de nyugaton is prémiumterméknek számít. Mivel áruk igen magas, a fogyasztók kevesebbet vásárolnak, vagy - vásárlási kosarukat átalakítva - a libát kacsatermékekre cserélik. Ez másfél vagy akár két euróval is olcsóbb kilónként" - mondta a Vállalkozóinegyednek Bárány László.

A cikk nem ért véget, lapozzon!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva