2010.05.05. 11:26
GfK: Ha jön a gyerek, fogy a mosópor
Manapság egyre kevesebb gyermek jön a világra, viszont a megszületett gyerekek szüleiknél minden bizonnyal jóval magasabb színvonalon élnek majd. Ezzel párhuzamosan a szülők is többet költenek gyerekeikre – derül ki a GfK Hungária kutatási eredményeiből.
Egy gyermek születése alapvetően megváltoztatja a háztartás költségvetési szerkezetét: bizonyos kiadások csökkennek, viszont újak bukkannak fel. Mérések szerint egy gyermek évente 288-417 ezer forintnyi árut (élelmiszert és tartós fogyasztási cikket) fogyaszt el. A tág intervallumot a gyermekek száma magyarázza. Legtöbbe az egykék kerülnek, az egy főre jutó költség a három vagy több gyereket nevelő családban a fenti intervallum alsó szélén mozog.
Egy új jövevény a család mindennapjait, vásárlási-étkezési szokásait is megváltoztatja. „A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerTracking adatai a fentieket jól alátámasztják, pl. a mosóporoknál az 5 évnél fiatalabb gyerekkel rendelkező háztartások közel kétszer annyi mosóport vásárolnak egy személyre vetítve, mint a gyermek nélküli háztartások. A „mosó masák mosodájának” nyertese azonban a 15-19 év közötti gyermekkel együtt élő családok” – mondta el Dörnyei Otília, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
További részletek a cikk folytatásában!