Hírek

2010.05.26. 16:53

Négy éve nem látott javulás az amerikai reklámpiacon

A Kantar Media adatai szerint 2010 első negyedévében 31,3 millió dollárt költöttek reklámra az amerikai cégek, 5,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Világgazdaság Online

A növekedés azonban nem egyenletes: a Kantar Media által figyelt 19 médiatípusból 13-ban volt növekedés, a többiben csökkentek a bevételek. A legnagyobb mértékű – 22 százalékos – növekedést a regionális tévécsatornák (Spot TV) könyvelhették el, az autóipar, a kereskedelem, a pénzügyi és a politikai szektorok növekvő reklámaktivitásának köszönhetően. Az összbevételek nagyságát tekintve a médiatípus még így is csak a 1997-es szintre tudta felhozni magát.

Jól teljesített a többi televíziós médiatípus is: a hálózatos tévék a Téli Olimpiának köszönhetően 11,6 százalékos növekedést könyvelhettek el, a kábelcsatornák bevétele 8,2, a spanyol nyelvű adóké pedig 7,2 százalékkal nőtt, elsősorban az FMCG és a kereskedelmi szektorokból származó plusz költéseknek köszönhetően.

A cikk folytatása itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva