Hírek

2010.06.03. 10:28

Nem zaklathatja az ügyfél hozzátartozóját a hitelező

Azonnali hatállyal megtiltotta a Cofidis Magyarországi Fióktelepének a pénzügyi felügyelet, hogy ügyfeleit az általuk - a szerződésben megadott - lehetőségeken kívül más úton is megkeresse a közöttük fennálló jogviszonnyal kapcsolatban.

MTI Eco

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) határozatából kiderül: a Cofidis egyik ügyfele azt kifogásolta, hogy a cég rendszeresen zaklatja hozzátartozóját annak ellenére, hogy telefonszáma titkos, és az ügyfél a számot nem adta meg.

Az ügyfél 100 ezer forint személyi kölcsönt vett fel, amit kezdettől rendszertelenül fizetett, ezért a cég írásban és telefonon is felszólította kötelezettsége teljesítésére - állapította meg fogyasztóvédelmi eljárása során a felügyelet. Az ügyfél az általa megadott elérhetőségeken hosszabb ideje elérhetetlen volt, így a pénzügyi szolgáltató azon a telefonszámon is megkereste, amelyről korábban hívta, és amelyet akkor a rendszere rögzített. Ehhez azonban nem volt joga. A Cofidis törölte nyilvántartásából az ügyfél hozzátartozójának telefonszámát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva