Hírek

2010.06.30. 14:54

Továbbra is pesszimisták az autókereskedők

A túlélésért küzdenek, és nem látják a fényt az alagút végén a hazai autókereskedők – derül ki a PricewaterhouseCoopers legújabb felméréséből. A vevők kevesen vannak, sőt a tavalyi forgalomcsökkenés után még kevesebben lesznek, azok is főleg kis- és középkategóriás autót választanak és – a hitelfelvétel szigorítása miatt – inkább készpénzzel fizetnek.

Világgazdaság Online

A PricewaterhouseCoopers (PwC) idén február-márciusban készített, és ma publikált felmérése szerint az értékesített autók számának csökkenése 2009-ben tovább folytatódott. Tavaly mindössze 78 590 személygépkocsit értékesítettek, amely 50 százalékos visszaesés 2008-hoz képest. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének jelentése szerint ebből 60 155 új autót helyeztek forgalomba hazánkban, ami 61 százalékkal marad el az előző évi mennyiségtől. A kettő közötti különbséget a nyugat-európai roncsautó program generálta exportnak köszönhető - ismertette Lőcsei Tamás, a PwC cégtársa.

A PwC felmérésben résztvevő 85 autókereskedő többsége (88%) kevesebb gépkocsit értékesített 2009-ben az előző évhez képest, és csupán 9 százalékuk számolt be az eladások növekedéséről. Az értékesítések visszaesésének fő okaként a megkérdezettek döntő többsége a pénzügyi válság következtében kialakult vásárlói kereslet-csökkenést jelölték meg (86%). Az árrés esése 2009-ben is folytatódott: a kereskedők 61 százaléka számolt be csökkenésről.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy már a tavalyi évben is a készpénzes vásárlások voltak többségben, a vevők háromnegyede részesítette ezt előnyben. A kereskedők prognózisa alapján ez a tendencia tovább folytatódik idén is. Lőcsei Tamás a jövőre vonatkozó kilátásokról szólva elmondta: a kereskedők a 2007-es csúcsév számainak visszatérését leghamarabb a 2012-2016 közötti periódusra teszik. Akkor, 3 éve még mintegy 176 ezer új autó talált gazdára 12 hónap alatt.

A válaszadók 50 százaléka pénzügyi helyzetét sokkal rosszabbnak mondta 2009-ben, mint 2008-ban. Mindössze a válaszadók 8 százaléka szerint volt jobb a tavalyi év, mint az előző. A válság hatása miatt a kereskedők megpróbálták mérsékelni költségeiket, 82 százalékuk létszámleépítéssel élt, 80 százalékuk pedig csökkentette a reklámkiadásokat. A válaszadók 20 százaléka a munkaidőt csökkentette, csupán 7 százalékuknál nem volt semmilyen kiadáscsökkentés - mondta el Kis Tünde, a PwC vezető menedzsere.

A cikk folytatása itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva