Hírek

2010.07.12. 10:24

Vízpart, autóval, olcsón - Hogy utazunk most?

A Turisztikai Világszervezet (United Nations World Tourism Organization – UNWTO) közzétette World Tourism Barometer című jelentését a 2009. évi nemzetközi turisztikai bevételekről és kiadásokról, a legfontosabb küldőországok rangsoráról, továbbá a legfrissebb, 2010. évi statisztikákról és előrejelzésekről.

Világgazdaság Online

Eszerint 2010 első négy hónapjában a nemzetközi turistaérkezések száma 6,6 százalékkal növekedett. A nemzetközi turistaérkezések számát tekintve folytatódott 2009 utolsó negyedévének pozitív trendje. 2010. január-áprilisban a nemzetközi turistaérkezések száma 258 millió volt.

A fejlődő piacokon gyorsabb (mintegy 9 százalékos) növekedést figyeltek meg, mint a fejlett piacokon (itt közel 5 százalékos volt a növekedés). A 2009-hez viszonyított növekedés ellenére a nemzetközi turistaérkezések száma még mindig 2 százalékkal kevesebb, mint a válság előtti utolsó évben, 2008-ban. (Ekkor 264 millió volt a nemzetközi turistaérkezések száma.)

Nyugat-Európában 2,6 százalékkal, Dél-Európában és a Mediterrán térségben 1,6 százalékkal több nemzetközi turistaérkezést regisztráltak, mint az előző év azonos időszakában, bár a desztinációk között nagy különbségek figyelhetők meg. Közép- és Kelet-Európában 1,1 százalékos csökkenésről számoltak be, az áprilisi légtérzár által különösen érintett Észak-Európában pedig 7,3 százalékos volt a visszaesés – olvasható a Magyar Turizmus Zrt. összefoglalójában.

A Turisztikai Világszervezet fenntartja 2010. januári becslését, miszerint a nemzetközi turistaérkezések száma 3-4 százalékkal fog növekedni idén. A válság alatt és azt követően megerősödtek az olyan fogyasztói trendek, mint a késői foglalások, az internet egyre gyakoribb használata tájékozódásra és foglalásra, a közelebbi desztinációkba és rövidebb időre történő utazások, valamint az ár-érték arány növekvő szerepe. Bár mind a szabadidős, mint az üzleti utazások terén növekszik a bizalom, a világ legnagyobb részén továbbra is visszafogottság jellemző. Azokat pedig, akik megengedhetik maguknak az utazást, a magasabb minőség, a jó ár-érték arány és a személyre szabott szolgáltatások iránti növekvő igények jellemzik.

Európában nő az olló a „budget” és a luxus utazások között, ahogy egyre többen keresik az all-inclusive szolgáltatásokat és az egyedi autós utazásokat. Az európaiak továbbra is a közeli (hazai vagy szomszédos) úti célokat részesítik előnyben. Ezzel párhuzamosan úgy tűnik, nő a kereslet a vízparti passzív pihenést kiegészítő városlátogatások iránt is. Az üzleti utazások terén is javulás figyelhető meg: miközben az incentive utazások „kimennek a divatból”, a gyengébb euró kedvez a konferenciák, kongresszusok, események európai megrendezésének. Az éles verseny következtében az árak további mérséklődése várható, az utazási irodákat ez kevésbé, a hagyományos légitársaságokat azonban annál inkább érinti.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva