2010.09.10. 07:50
Egy ágazat, ahol 50-80 ezer embert is felvehetnek tíz éven belül
A magyarországi szolgáltató ágazatok közül az egyik legnagyobb munkahelyteremtő potenciált az ügyfélkapcsolati tevékenység rejti, itt a következő tíz évben akár 50-80 ezerrel is nőhet a foglalkoztatottak száma – hívta fel a figyelmet a Humán Erőforrás Alapítvány tegnapi tájékoztatóján Tóth Éva Mária kuratóriumi elnök.
Az ügyfélkiszolgálásban jelenleg Magyarországon több mint 150 ezer ember dolgozik, egyharmaduk a klasszikus call centeres.
Az ügyfélkezelés szerteágazó területeket tudhat maga mögött, a munkaerő-toborzó, tanácsadói területektől az infokommunikációs szolgáltatókon keresztül egészen az ingatlanberuházó cégekig.
Hat-nyolc éve ez a fajta tevékenység még főként a távközlési vállalatokat jellemezte, azóta növekedésnek indultak a banki, biztosítói ügyfélszolgálatok, de az elmúlt években a legdinamikusabban a közművek fejlődtek. Tóth Éva Mária szerint már az államigazgatásban is elindult valami ezen a területen.
A válság kirobbanása óta Nyugat-Európában némi visszaesés volt tapasztalható az ágazatban foglalkoztatottak számát illetően, főleg a kiszervezett formában működő call centereknél. Az ott leépített kapacitások egy része Kelet-Európába települt át – emelte ki Lakatos Zsolt, a nemzetközi call center üzemeltető Teleperformance Magyarország vezérigazgatója. A legutóbbi felmérések szerint Európa egészét figyelembe véve az outsourcing formában működő ügyfélkiszolgáló központoknál a következő években három-négy százalékos, Magyarországon és általában a régióban mintegy tízszázalékos növekedés várható.