Hírek

2010.10.19. 08:07

Közbeszólt a válságadó - Átcsoportosít a Magyar Telekom

A válságadó közbeszólt ugyan, de a fő irány – a „több képernyős” stratégiára építő üzleti modell – megmarad a Magyar Telekomnál. Király István, a lakossági üzletág új marketing-vezérigazgatóhelyettese szerint kulcskérdés a digitális írástudatlanság felszámolása. Ehhez pedig szükséges, de nem elégséges feltétel az internet-hozzáférés.

Sági Gyöngyi

- Már nyilvánosak a válságadó távközlési cégeket érintő mutatói. Hogyan érinti a pluszteher az ön által irányított lakossági üzletágat?

- A távközlési adó szűkíti a vállalat Magyarországon felhasználható forrásait, de értjük a költségvetés helyzetét is. Nekünk is érdekünk, hogy a magyar gazdaság növekvő pályára álljon, és a lakossági fogyasztás ismét nőni kezdjen. Az, hogy a rendelkezésre álló források csökkenése konkrétan mely területeken jelent majd elvonást, vezetői, illetve tulajdonosi döntést igényel.

- Az irányítása alá tartozó terület ráadásul jövő januártól a kis- és középvállalati ügyfelekkel is bővül. Mi indokolta a lépést, és milyen pluszfeladatokat igényel a változás?

- A vezetés döntése alapján 2011-től már csak a nagyvállalati előfizetők maradnak a céges üzletágnál, a T-Systemsnél. Ez a kör egyedi ügyfélkezelést igényel, a feladat sokkal inkább informatikai központú. A tíz főnél kevesebbet foglalkoztató vállalkozások már eddig is a lakossági üzletághoz tartoztak. Ezek ugyanolyan tömegszerű kiszolgálást igényelnek, mint az egyéni ügyfelek. A jövőben a 200-250 fős cégekkel is mi foglalkozunk, náluk is szabványosíthatók a szolgáltatások. A kkv-s körben egyre nő az igény a bérelhető szerverkapacitásokra és az olyan szabványos beruházást nem igénylő üzleti alkalmazásokra is, mint a vállalati levelezés, webkonferencia és hasonlók. Erre is fel vagyunk készülve.

Az interjú teljes terjedelemben itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva