2011.01.06. 05:00
Átrendeződő kötelező-piac
Érezhető átrendeződéseket eredményezett a piacon a 2010-es kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány – derül ki az eddig összesített adatokból. A K&H Biztosító több mint 200 ezer ügyfelet szerzett a tavalyi kampányban
Az előzetes adatok szerint az egyik nagy nyertes a K&H Biztosító volt: a társaságnak mintegy hatszázezer szerződése van már. Szintén növeli piaci részesedését a Signal Biztosító, amely negyvenezer szerződést kötött, miközben csak tízezret veszített.
A lapunk kérdéseire válaszoló cégek közül a Posta Biztosítónál is pozitív a mérleg az ügyfélszám tekintetében; 105 ezer új ügyfelet szereztek, húszezerrel többet, mint amennyi elpártolt tőlük, és az Unionnál is több az új kliens, mint a távozó. Több piaci szereplő viszont arra figyelmeztetett: a nyertesek lehet, hogy veszítenek.
Az alacsony díjak ugyanis veszteséget okozhatnak, és veszélyeztethetik a szolgáltatás színvonalát. Több nagy biztosító épp ezért úgy döntött, nem is száll be az egyre élesebb árversenybe. A tavalyelőtti kampány egyik nagy nyertesének számító Aegon számára a szezon például negatívan zárult.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható