Hírek

2011.01.13. 13:25

Nem jött be a karácsony a Tescónak

A csekély forgalombővülés ellenére várakozáson alul alakultak a karácsonyi eladások az Egyesült Királyság legnagyobb áruházláncánál. A Tesco szerint a zimankós decemberi időjárás tartotta vissza a vásárlókat.

BBC - Világgazdaság Online

A január 8-ával végződő elmúlt hat hét forgalma 0,6 százalékkal nőtt, nem számítva a Tesco új üzleteit. Az Egyesült Királyságban a nem élelmiszer jellegű cikkek eladása várakozásokon alul alakult, mivel a hó és jég miatt a vevők nem keltek útra, hogy a nagyobb hipermarketekben vásároljanak be – idézi a vállalatot a BBC.

A konkurens Sainsbury''s és Morrisons ugyanakkor jóval kedvezőbb karácsonyi forgalomról számoltak be. Richard Hunter, a Hargreaves Lansdown Stockbrokers elemzője szerint az Egyesült Királyság a Tesco központi piaca, s komoly csalódást hozott az eredmény. A ma reggeli kereskedésben a Tesco részvények árfolyama 2,5 százalékkal esetek az előző napi záróárhoz képest. Az elemző szerint a legproblémásabb az, hogy a Tesco a kedvezőtlen időjárásra hivatkozik, holott a Sainsbury forgalmát pedig éppen ez lendítette.

Az élelmiszer jellegű cikkek esetében azonban jól muzsikált az áruházlánc: az említett hat hétben 18 százalékkal nőttek az eladások. A forgalom az ázsiai térségben bővült a legdinamikusabban: a cég 24 százalékos pluszt könyvelt el előző év ugyanazon időszakához képest.

A karácsonyi forgalom a hazai kis-és középvállalkozásoknak sem hozta a várt sikert. Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k karácsonyi forgalma – derül ki a Marketing Commando 2010. január első hetében 2500 fő megkérdezésével végzett
online kutatásból.

A megkérdezett vállalkozások 37 százaléka könyvelt el nagyobb bevételt 2010 karácsonyán az előző évihez képest, amely jelentősen elmarad a tavaly előtti 45 százalékos eredménytől. Ugyanakkor a kevesebb forgalmat bonyolító kkv aránya 2010-ben 24 százalék volt, ami jelentős csökkenést mutat a 2009-ben regisztrált 34 százalékos arányhoz képest.

A legszembetűnőbb változás azon cégek körében volt, melyek forgalma nem változott. Az elmúlt évhez képest csaknem megduplázódott, 22-ről 39 százalékra emelkedet azon vállalkozások száma melyek forgalma nem változott.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva