2011.10.05. 18:21
Fiatalok párkapcsolatban: az intelligencia számít, a házasság nem
Magyarországon minden harmadik fiatal párkapcsolatban él, de a huszonévesek fele el sem gondolkodik a házasságon.
Magyarországon minden harmadik fiatal párkapcsolatban él - derül ki az IPSOS legújabb felmérésének összefoglalójából, amely a kapcsolatokon kívül a gyorséttermekről és az üdítőkről is kérdezte a fiatalokat.
A 21-25 éves korosztályban minden második fiatalnak van párkapcsolata, míg a 15-20 évesek közül csak minden ötödikre igaz ez az állítás. A legtöbben barátokon, ismerősökön keresztül ismerkednek, de fontos helyszínnek számítanak az iskolák és a szórakozóhelyek is.
A fiatalok egyharmadának van elképzelése az ideális párról. Az erről alkotott konkrét elképzelésekben nagyjából ugyanolyan arányban szerepelnek a külső és belső tulajdonságok. A legfontosabb szempontok közé a belső tulajdonságok alapján az intelligenciát, a műveltséget, a kedvességet, megbízhatóságot, hűséget, és a jó humorérzéket sorolták. Külső jegyek tekintetében a szépség és a hajszín alapján választanak leginkább párt a fiatalok.
A 15-20 éves korosztályhoz képest a 21-25 évesek számára fontosabb szempont a házasságról, gyermekvállalásról alkotott hasonló vélemény, de minden második 15-25 éves fiatalról elmondható, hogy még sosem gondolkodott el ezeken.
A párkapcsolatokon felül a kutatás vizsgálta a fiatalok gyorséttermekhez és üdítőitalokhoz való viszonyát. Ennek alapján kiderül, hogy a McDonald''s számít a legismertebbnek, ezt követi a Burger King, a KFC, majd a Pizza Hut. A magyar fiataloknál a legismertebb üdítőital-márkának a Coca-Cola számít, ezt követi a Pepsi, a Fanta és a Sió, ezeket a fiatalok több, mint 90 százaléka ismeri. A természetességet tekintve előtérbe kerülnek a gyümölcslevek, a listát a Sió vezeti. Annak ellenére, hogy tisztában vannak a gyümölcslevek egészségesebb voltával, a fiatalok mégis a szénsavas üdítőitalokat választják szívesebben, mivel olcsóbbak, és az ízüket is jobban szeretik - derül ki a felmérésből.