Hírek

2012.05.17. 16:03

Új imázzsal népszerűsítik a Magyar Állampapírokat

Új image filmmel szeretnék népszerűsíteni a lakossági állampapírokat. A filmet Koltai Lajos rendezte, az operatőr Dobos Balázs volt, a zenét pedig Zságer Balázs szerezte.

Forrás: ÁKK Zrt.

Rengeteg arc sokszínű mozaikja foglalja el május 15-től a televíziók reklámblokkjait. Az állampapír új image filmje – amelyet Koltai Lajos rendező, Dobos Tamás operatőr és Zságer Balázs zeneszerző neve fémjelez ­– nem kevesebbre vállalkozik, minthogy felhívja a figyelmet a magyar állam által kínált megtakarítási lehetőségekre. A hazai lakossági piacra szánt állampapírok úgy látnak el társadalmilag fontos feladatot, hogy közben a megtakarítónak is vonzó hozamot kínálnak, valódi alternatívát jelentve más megtakarítási formák mellett.


 
Igazi premiernek lesznek tanúi a tévénézők, hiszen az Oscar-díjra jelölt Koltai Lajos még sosem készített reklámfilmet Magyarországon. Az ÁKK Zrt. megbízásából forgatott image film az első ilyen alkotása. „A filmben látható arcok most egyet akarnak – cselekedni, segíteni. Eltökélt arcokat látunk, amelyeket belső kötődés erősít. Anélkül hogy látnánk, mégis tudjuk, hogy egymás kezét fogják a képen kívül is” – mondta el a filmről a premier előtti sajtóbemutatón Koltai Lajos rendező, aki azt is hozzátette: „Törekedtünk arra, hogy elkerüljük a reklámfilmekből már ismert arcokat és olyan szereplőket találjunk, akik sokszínűsége jól közvetíti az ügyért való összetartozás üzenetét.”
 
Nem Koltai a film egyetlen neves alkotója, hiszen az operatőr, Dobos Tamás az ország egyik legjobbja, míg a jól ismert Zságer Balázs zeneszerző a fiatalos lendületért felelt. „A mi történetünk” című image filmben olyan hétköznapi arcokat látunk egymás után, melyek mindegyike saját történetet rejt. A megújult kommunikáció előzménye, hogy a lakossági megtakarítások állampapír-hányada 2004 óta folyamatosan csökken, aminek az egyik legfőbb oka – a „hitelfelvételi-boom” mellett – a konkurens befektetési ajánlatok intenzív marketing tevékenysége. „Az elmúlt években örvendetesen növekedett a lakosság megtakarítása. Ezért is természetes, hogy az állam lehetőséget kíván biztosítani, hogy ennek egy része a legbiztonságosabb befektetési eszközbe, állampapírba kerüljön.” ­– mondta el dr. Borbély László András, aki ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy az állampapír-megtakarítás dupla előnnyel jár a lakossági piacon. „A lakossági értékesítésben a kölcsönös előnyök biztosítása a cél: a lakosság biztonságos és jövedelmező befektetési lehetőséghez jut, miközben javul a finanszírozás biztonsága.”
 
Az ÁKK Zrt. az utóbbi években bevezetett, inflációvédett Prémium Magyar Államkötvénnyel újra felkeltette a lakosság érdeklődését. Az első sikerek után a Féléves Kincstárjegy piacra dobásával egyértelmű célja, hogy az állampapírok minél szélesebb körben váljanak népszerű, megfontolandó befektetési alternatívává a különféle bankbetétek mellett. Ennek érdekében a stratégia az új termékek bevezetése mellett további három ponton változott meg: versenyképesebb lett az árazás, bővült és egyszerűsödött az állampapír vásárlás lehetősége, és intenzívebb marketing tevékenység indult el.
 
Ez utóbbinak első igazán látványos eleme a Koltai Lajos rendezésében elkészült film. Az imázs megújulása mellett a reklámfilm és a vele együtt elkészülő print és köztéri megoldások a következő másfél-két évben mutatják be az állampapírt a fogyasztóknak. „Mivel a megújult állampapír-imázzsal a lakosság hosszú ideig, legalább 2013 év végéig fog találkozni, szükséges volt a sztárokból álló stábra bízni a film elkészítését. Mindezt annak érdekében tettük, hogy magas szakmai színvonalat tudjunk garantálni. A film költségvetése egyébként nem érte el a 30 millió forintot sem, melyet érdemes a film használatának teljes idejére vetítve vizsgálni.” – mondta el a bemutatót követően Rédey Iván az ÁKK Zrt. marketing és kommunikációs főosztályának vezetője.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva