Utazás

2009.01.17. 07:16

Itthon láss csodát!

Az idei év szlogenje: „Itthon láss csodát”, 2009-et ugyanis a kulturális turizmus esztendejének nyilvánították. Ezt Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára mondta el.

R. V.

A Magyar Turizmus Zrt. a szakállamtitkársággal és a szakmával egyetértésben minden évben egy téma köré csoportosítja marketingtevékenységét. Így 2006-ban a bor és gasztronómia, 2007-ben a zöld, szelíd turizmus, 2008-ben pedig vizek évét rendezték meg. A mostani kampányév célja szintén az imázsépítés, továbbá a belföldi vendégéjszakák számának növelése, a magyarországi kulturális kínálat bemutatása. A legfontosabb a fesztiválos, illetve a városlátogató turizmus, a bor és a gasztronómia, az élő hagyományok ápolása, a kortárs művészeti alkotások bemutatása lesz.

A marketingre fordítható költségvetés 2009-ben sem változik. A Magyar Turizmus Zrt. mintegy 5 milliárd forintot fordíthat a belföldi-külföldi turizmus népszerűsítésére. Az Önkormányzati Minisztérium és a Nemzeti Kulturális Alap közös nagyrendezvény pályázata idén is folytatódik. Ebben az évben 300 millió forintot fordít a tárca turisztikai vonzerővel bíró kulturális nagyrendezvények támogatására.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva