Hírek

2010.09.28. 14:38

A magyarok az olcsóbb ruhát veszik

A magyar ruházati piac szereplői szerint a tavalyi év volt a mélypont, így sokan abban reménykedtek, hogy az idei év ennél csak jobb lehet. A várakozásokkal ellentétben azonban a ruházati kereskedők összességében 6 százalékkal kevesebb 135 milliárd forint forgalmat realizáltak 2010 első félévében, mint egy évvel korábban – derül ki GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmányából.

Világgazdaság Online

A felmérésből kiderül, a recesszió még nem ért véget: a magyar háztartások a csökkenő rendelkezésre álló jövedelműkből kevesebbet költenek utazásra, ruházkodásra, oktatásra és kultúrára is. Annak ellenére, hogy a makrogazdasági mutatók és a lakosság várakozásai javultak az idei első félévben, a fogyasztás növekedése eddig még nem érzékelhető a ruházati piacon. A 2007-2008-as évek kiemelkedő forgalma a közeljövőben lassan, vagy egyáltalán nem fog visszaállni. A kiskereskedelem és a fogyasztás valós növekedése a várakozások szerint 2011-re tehető.

A többek között nagymértékben csökkenő vásárlóerő miatt 2009-ben a vásárlók éves átlagban mintegy 8 százalékkal kevesebbet költöttek ruházkodásra Magyarországon, mint egy évvel korábban.

A Gfk szerint a hazánkhoz hasonló mértékű visszaesés csak a divat feltörekvő piacán, Spanyolországban következett be. A ruházati piac nagysága egyedül a Skandináv országokban bővült.

Magyarországon az idei év első felében további, több mint 6 százalékos visszaesés történt, így a piac nagysága 135 milliárdra zsugorodott féléves szinten.

A háztartások az alacsonyabb árfekvésű termékek és az olcsóbb csatornák mellett tették le voksukat. Míg korábban az adott darabot egy drágább, esetleg márkás üzletben szerezték be, most hajlandóak elmenni egy alacsonyabb árszínvonalú üzletbe egy hasonló, bár valamivel gyengébb minőségű, esetleg kevésbé márkás termék kedvéért.

A cikk folytatása itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva